سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۲ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - 21 October 2023
نماینده استان لرستان در مجلس یازدهم گفت: اگر نهاد‌های نظارتی در مجلس و نهاد‌های امنیتی به پایانه‌های گمرکی ورود پیدا کنند، متوجه می‌شوند که چقدر فساد و مشکلات در این مجموعه وجود دارد.
یحیی ابراهیمی

آیت ماندگار- یحیی ابراهیمی نماینده دلفان و سلسله در مجلس یازدهم در خصوص عملکرد سازمان گمرک ایران با کیان آنلاین گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌توانید مهم‌ترین بخش‌های این مصاحبه را بخوانید:

* در بحث گمرک، چه حقوق گمرکی کالا‌های وارداتی و چه کالا‌های صادراتی، باید بگویم که یکی از مسیر‌های درآمدی و مهم دولت است.

* مجلس باید براساس قوانینی که وضع می‌کند، معیار‌هایی برای گمرک بگذارد، ولی متاسفانه ما شاهد این هستیم که بسیاری از واردکنندگان و صادرکنندگان در حوزه گمرک، مشکل دارند؛ گاهی دارو وارد گمرک می‌شود، ولی سالیان سال طول می‌کشد تا این دارو ترخیص شود و کالا فاسد و خراب می‌شود؛ این از حقوق بیت‌المال است و مسئولان باید جوابگو باشند.

* مثل سایر قسمت‌های دولت، که بی‌در و پیکر شده و به هیچ‌کسی پاسخگو نیستند، گمرکی‌ها نیز در مورد خیلی از کالا‌هایی که وارد شده، آمار غلطی حتی به مسئولان ارشد خود می‌دهند.

* اگر نهاد‌های نظارتی در مجلس و نهاد‌های امنیتی به پایانه‌های گمرکی ورود پیدا کنند، متوجه می‌شوند که چقدر فساد و مشکلات در این مجموعه وجود دارد.

* اگر پای درد و دل صادرکنندگان و واردکنندگان بنشینیم، متوجه خیلی مسائل می‌شویم. رییس جمهور نباید خودش را به خواب بزند و باید به این مسائل اساسی ورود کرده و پیگیری کند و باید با افراد خاطی و متخلف، برخورد قانونی داشته باشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار