سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - 22 October 2023
دعاوی کیفری به دعاوی گفته میشود که طبق قانون آنها ممنوع اعلام شده و هرکس که این عمل را مرتکب شود باید مجازات شود. در واقع به معنی دیگر باید گفت که دعوی کیفری به عناوینی گفته میشود که در قانون جرم حساب میشود و برای آن مجازات تعیین شده است. برای شناخت وکیل کیفری خوب در کرج باید به چند ویژگی توجه کنید که در ادامه این مقاله بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

آیت ماندگار- امروزه دعاوی زیادی در رابطه با مشکلات خانواده، ملکی کیفری و ... اتفاق می افتد، کرج یکی از شهرهایی است که دعاوی مختلفی در آن رخ میدهد به گونه ای که افراد برای پیشرفت پرونده هایشان، به وکیل متخصص و کاربلد نیاز دارند. به همین منظور تصمیم گرفتیم ۵ راهکار برای شناخت بهترین وکیل در کرج که باید بدانید را برای شما به نوشتن در بیاوریم. باما همراه باشید.

۵ راهکار برای شناخت بهترین وکیل در کرج

ابتدا برای پیدا کردن بهترین وکیل کیفری در کرج باید نکات حائز اهمیتی را در نظر داشته باشید .دانستن این نکات به شما کمک میکند تا باآگاهی کامل از اطلاعات وکیل، شخص مناسبی را برای اینکار پیدا کنید. همینطور اگر اطلاعاتی درباره کارهای حقوقی ندارید می توانید با یک مشاوره حقوقی مشورت کنید تا او شمارا راهنمایی کند. درادامه مطالب همراه باشید.

1- برای شناخت بهترین وکیل کیفری در کرج باید وکیلی را انتخاب کنید که دانش تجربه بیشتری در زمینه کیفری داشته باشد، به دلیل اینکه برخی از وکیل ها تجربه بیشتری در زمینه حقوقی دارند زیرا پرونده های حقوقی بیشتری را در طول سال های کاری خود قبول و به آن رسیدگی کردند.اما در مقابل برخی از وکلا هم هستند که در مسائل کیفری تبحر تجربه بیشتری دارند به همین جهت بهتر می توانند در زمینه دعوی کیفری به شما کمک کنند زیرا بیشتر پرونده این وکلا که به آن رسیدگی کردند در مورد جرائم کیفری است.

2- همینطور می تواند از سایت هایی کمک بگیرید که در زمینه انتخاب وکیل خوب در کرج به شما کمک کنند.

3- همینطور می توانید با مراجعه به موسسات حقوقی که در کرج وجود دارند و دارای چندین وکیل پایه یک دادگستری می باشد مشاوره بگیرد و بهترین وکیل کیفری در کرج را انتخب کند

4- همینطور می توانید از افرادی که قبلا با مشکلات حقوقی برخورد داشته اند و از وکیل کمک گرفته اند پرس و جو کنید، اگر از کارایی وکیل کیفری خود راضی بوده باشند حتما اورا به شما معرفی میکند.

5- می توانید قبل از انتخاب وکیل با او مشاوره حضوری داشته باشید زیرا در جلسات مشاوره با وکیل از میزان هوش و استعداد او در زمینه دعاوی کیفری و همچنین میزان قابل اعتماد بودن در مورد در جریان گذاشتن او از پرونده مشخص میشود.


تعریف دعاوی کیفری

دعاوی کیفری به دعاوی گفته میشود که طبق قانون آنها ممنوع اعلام شده و هرکس که این عمل را مرتکب شود باید مجازات شود. در واقع به معنی دیگر باید گفت که دعوی کیفری به عناوینی گفته میشود که در قانون جرم حساب میشود و برای آن مجازات تعیین شده است چندتا از این عناوین مجرمانه که می توان به آن ها اشاره کرد:

  • سرقت مسلحانه

  • کشیدن چک بلا محل

  • اخاذی

  • مزاحمت برای بانوان

  • اختلاس

  • کلاهبرداری

  • تجاوز

  • تهدید به قتل

  • افشا کردن اسناد یا اسرار کسی

  • فروش مال غیر

  • جعل اسناد

  • جرایم مربوط به کودکان مثل تجاوز

  • فرار کردن از زندان

  • اسید پاشی

  • فروش مشروبات الکلی

  • خرید و فروش مواد مخدر

  • حمله سایبری

  • هک کردن

  • خیانت در امانت

حالا که متوجه شدیم جرایم کیفری انواع مختلفی دارند باید بدانیم که جرایم کیفری جرایمی هستند که روزانه دادگاه های کرج  بخاطر مرتکب شدن افراد به این جرایم مجرمان زیادی را در خود جای داده است. این جرایم جرایم سنگینی هستند که شما برای دفاع از خودتان در جلسه های دادگاه و همچنین در مقابل قاضی حتما به وکیل احتیاج پیدا می کنید. شما می توانید برای پیدا کردن بهترین وکیل در کرج با ادامه مطالب باما همراه باشید.

10 تا از ویژگی های وکیل کیفری خوب در کرج

هنگامی که فردی به مسائل کیفری دچار شود بنابر مجازاتی که قانون برای آن در نظر میگیرد باید به خوبی به مفاد قانون اسلامی تسلط داشته باشد که بتواند از خودش دفاع کند در غیر این صورت عواقب خوبی در انتظارش نخواهد بود، به همین دلیل به یک وکیل کیفری خبره نیاز داردکه بتواند به خوبی از آن دفاع کند. نکته قابل توجه این است که یک وکیل کیفری خوب در کرج باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان به او اعتماد کرد و پرونده را به او سپرد.

1- اولین نکته ای که باید برای انتخاب یک وکیل خوب در کرج در نظر داشته باشید این است که، او باید از تمام قوانین و مقررات آگاهی داشته و همچنین تمام مفاد حقوقی را کاملا بلد باشد تنها در این صورت است که می تواند به درستی از شما دفاع کند.

2- وکیل کیفری خوب باید دانش بروزی داشته باشد یعنی باید به تغییراتی که در قوانین و مقررات اتفاق می افتد آگاه باشد و فقط به دانش و تجربه ای که از قبل دارد اکتفا نکند.

3- وکیل کیفری خوب در کرج باید امانت دار و راز دار باشد.یعنی باید اسرار موکل خود را پیش خودش حفظ کند و حتی بعد از اتمام پرونده هم در باره زندگی و مشکلات پیش آمده موکلش پیش کسی صحبت نکند.

4- امید واهی به موکلش ندهد  یعنی قول کارهای غیر قانونی به شما ندهد بلکه تمام روند قانونی که باید طی شود را با موکل در میان بگذارد تا پرونده در مسیر درست قانونی پیش برود،  وکیل هرگز نباید قول صد در صد به او بدهد اگر وکیلی به شما امید داد که می تواند شما را حتما از مشکل کیفریتان نجات دهد آن وکیل وکیل خوبی نیست و قسط فریب شمارا دارد.

5- یک وکیل خوب باید بعداز شنیدن و بررسی مسائل پیش آمده چند راه خوب و کم هزینه و قانونی جلوی پای شما بگذارد.

6- یک وکیل خوب باید جهت روشن شدن ابهامات پرونده به قاضی کمک کند اگر غیر این عمل کند در شأن یک وکیل خوب نیست.

7- یک وکیل خوب در کرج همچنین باید از تحصیلات آکادمیک حقوقی برخوردار باشد.

8- وکیل کیفری همچنین باید وقت شناس باشد.

9- از مراحل پزشکی قانونی اطلاع داشته باشد.

10- یک وکیل خوب باید وکیل پایه یک دادگستری باشد.


آیا میتوان از وکیل حقوقی برای دعاوی کیفری استفاده کرد؟

در جواب این سوال باید گفت که وکالت در امور حقوقی و کیفری از هر نظر باهم تفاوت دارد هم از لحاظ آیین دادرسی و هم از نظر قوانین. در دعاوی کیفری وکیل باید به دادسرا مراجعه کند و از آنجا امور را پیگیری کند اما بلعکس در امور حقوقی نیازی به این کار نیست.

وکیل کیفری برای امور کیفری باید با بازپرس و دادستان نیز ملاقات داشته باشد اما در امور حقوقی وکیل فقط با قاضی پرونده روبرو میشود همچنین در پرونده های کیفری بعد خصوصی و بعد عمومی جامع بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

دلیل دیگری که نمیتوان از وکیل حقوقی برای مسائل کیفری استفاده کرد نتایج پرونده ها در دو مورد حقوقی و کیفری است، در مورد کیفری محکومیت هایی مثل اعدام، شلاق، یا حتی قطع عضو وجود دارد. اما در پرونده هایی حقوقی با چنین چیز هایی اصلا مواجه نخواهید شد.

کلام پایانی

مقاله ما با موضوع ۵ راهکار برای شناخت بهترین وکیل کیفری در کرج به پایان رسید. در این مقاله به مواردی که نیاز بود تا بتوانید بهترین وکیل کیفری کرج را انتخاب کنید برای شما به تحریر درآوردیم. و همچنین درباره تفاوت وکیل کیفری و حقوقی هم صحبت شد و همینطور گفتیم که نمیتوان از وکیل حقوقی برای کار های کیفری استفاده کرد. ممنون که تا آخر مقاله باما همراه بودید نظرات و انتقادات خود را برای ما کامنت کنید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار