سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - 27 October 2023
مجید ناصری‌نژاد گفت: ما نمایندگان، ابزار‌های نظارتی در اختیار داریم که یکی از آن‌ها، استیضاح است و چون در اواخر دوران کاری خود هستیم شاید به صلاح نباشد که روی به این کار بیاوریم. باز هم می‌گویم هدف بهبود شرایط کشور و مردم است، حال اگر از طریق تعامل دو قوه باشد، چه بهتر.
استیضاح وزرا در دولت سیزدهم

آیت ماندگار- محمد آیتی: بسیاری از مردم و البته چهره‌های سیاسی بر این باورند که مجلس یازدهم، همکاری بیش از اندازه‌ای را با دولت سیزدهم داشته است و همین موضوع باعث اختلال در نظام اقتصادی کشور شده است.

در همین رابطه، مجید ناصری‌نژاد، نماینده شادگان در مجلس یازدهم به نشان تجارت گفت: من اعتقاد ندارم که رفتاری بکنیم که مثلاً حساب کار دولت دستش بیاید. ما می‌خواهیم کار انجام و مشکلات مردم حل شود. کاش دولت کار‌ها را پیش می‌برد که ما نگرانی نداشته باشیم، چون مردم مدام از ما می‌پرسند که پس شما نمایندگان چکاره هستید؟ حربه اول گله‌مندی‌ها متوجه مجلس است.

وی افزود: ما نمایندگان، ابزار‌های نظارتی در اختیار داریم که یکی از آن‌ها، استیضاح است و چون در اواخر دوران کاری خود هستیم شاید به صلاح نباشد که روی به این کار بیاوریم. باز هم می‌گویم هدف بهبود شرایط کشور و مردم است، حال اگر از طریق تعامل دو قوه باشد، چه بهتر.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: ما در حال انجام یک کار مهم و سنگین به نام تصویب و نهایی کردن برنامه هفتم توسعه کشور هستیم و بعد هم، موضوع رسیدگی به بودجه سال ۱۴۰۳ را داریم. دو سند مهم باید در اواخر عمر این مجلس به سرانجام برسد، از این‌رو استیضاح و تقابل مجلس با دولت، جالب به نظر نمی‌رسد.

ناصری‌نژاد اظهار داشت: باید همین مواد قانونی که تاکنون و در طول سه سال و نیم از عمر مجلس یازدهم، مصوب کردیم را با نظارت‌مان عملیاتی کنیم، یعنی چیز‌هایی که ابتکار عملش با خودمان است. مثلاً در مورد مصوبه خودرو همه مجلس باید یکصدا بشوند و فشار بیاورند تا واردات خودرو، عملیاتی شود که اگر نشد، آنگاه از ابزار‌ها و اهرم‌های نظارتی خود به صورت قاطع، استفاده کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود هفت ماه از عمر مجلس یازدهم باقی مانده است و همه هدف ما، تحقق و حفظ منافع ملی و مردم است. هرچند در شرایط کنونی، استیضاح را به نفع مملکت نمی‌دانم، ولی اگر شرایط خاص پیش بیاید، حتماً و بدون رودربایسی به موضوع استیضاح ورود پیدا خواهیم کرد و عقب‌نشینی در کار نخواهد بود. از سوی دیگر، تذکر و سوال هم به قوت خود باقیست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار