سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۷ - ۱۷ دی ۱۴۰۲ - 07 January 2024
متقاضیان ایمپلنت گاهی اوقات با واژه هایی مانند ایمپلنت فوری مواجه می شوند که دوست دارند بدانند فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟
آیت ماندگار- متقاضیان ایمپلنت گاهی اوقات با واژه هایی مانند ایمپلنت فوری مواجه می شوند که دوست دارند بدانند فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟ هر کدام از ما ممکن است در طول دوران زندگی دندان های خود را به هر دلیلی از دست بدهیم.

این مسئله بسیار آزار دهنده است. به خصوص اگر دندان در قسمت جلو باشد و زیبایی فرد را هم به شدت به خطر بیندازد. ایمپلنت، رایج ترین و بهترین درمانی است که برای این موارد در نظر گرفته می شود. برای این که بدانید فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست باید این دو نوع ایمپلنت را بشناسید. ایمپلنت فوری زمان کمتری می برد تا فرد دندان خود را جایگزین کند.


البته در سال های گذشته مانند هر علم دیگری، درمان با ایمپلنت نیز پیشرفت هایی داشته است و استفاده از آن راحت تر خواهد بود. در این مقاله توضیح می دهیم که ایمپلنت فوری چیست؟ چه تفاوت هایی با ایمپلنت معمولی دارد و کدام یک برای شما مناسب تر است.

مزایای استفاده از ایمپلنت برای دندان از دست رفته

در گذشته برای دندان های از دست رفته، استفاده از دندان مصنوعی متحرک توصیه می شد؛ اما پس از این که ایمپلنت پا به عرصه وجود گذاشت، سعی بر این بود که دندان ثابت یا ایمپلنت بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به خصوص اگر فرد هزینه ایمپلنت را می توانست تقبل کند و شرایط لثه و دندان فرد اجازه می داد، ایمپلنت به مراتب بهتر بود. زیبایی و دوام این دندان ثابت آن را نسبت به دندان مصنوعی پرطرفدارتر کرد و تقریباً جایگزین آن شد.

افرادی که سراغ دندان های مصنوعی نمی رفتند و ترجیح می دادند از درمان های به روزتر و طبیعی تر استفاده کنند، بریج دندان را در صورتی که شرایط استفاده از آن را داشتند، انتخاب می کردند. با این حال، بریج نیز عوارض خود را داشت و فرد مجبور بود از دندان های اطراف برای پایه استفاده کند.

همین عامل هم سبب می شد تا مشکلاتی مانند آسیب زدن به دندان های پایه نیز ایجاد شود. ولی ایمپلنت دندان این مشکل را ایجاد نمی کرد و یک دندان را می شد به راحتی جایگزین کرد.

ایمپلنت معمولی چیست؟

شاید این سؤال برایتان پیش آید که ایمپلنت معمولی چیست؟ در حالت عادی و روند معمول ایمپلنت، ابتدا ریشه دندان کشیده می شود. سپس دو تا سه ماه به لثه و استخوان ها فرصت داده می شود تا خود را برای ریشه ایمپلنت آماده کنند. گاهی اوقات برای استفاده از ایمپلنت نیاز است تا ترمیم استخوان هم صورت گیرد یا لثه بازسازی شود. این عمل های احتمالی نیز در این بازه زمانی باید انجام گیرد. پس از حدود 3 ماه، ایمپلنت در فک جا داده می شود. پس از این مرحله نیز باید 3 تا 4 ماه زمان بگذرد تا ایمپلنت در فک ثابت شده و جایگیری کند. سپس قالب گیری از ایمپلنت و نواحی اطراف آن انجام می گیرد و تاج یا بریج بر روی ایمپلنت گذاشته می شود. این روند بسیار طولانی مدت است و فرد را اذیت می کند.

ایمپلنت فوری چیست؟

اگر واژه ایمپلنت فوری را شنیده باشید، قطعاً اولین چیزی که به ذهنتان می رسد این است که فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟ بهتر است ابتدا ببینید ایمپلنت فوری چگونه انجام می گیرد و چه خصوصیاتی دارد. در روش ایمپلنت فوری، معمولاً فرد به تازگی دندان خود را از دست داده است. در اکثر این مواقع اگر شرایط استخوان و لثه فرد مساعد باشد، دندانپزشک با کشیدن ریشه دندان، ایمپلنت را جایگزین ریشه می کند و لثه را بخیه می زند. در برخی مواقع نیاز به جراحی سینوس یا مواردی مانند اضافه کردن پودر استخوان نیز هست. این کارها نیز در صورت لزوم انجام می گیرند.


حال فرد بعد از مدتی که معمولاً 3 یا 4 ماه طول می کشد، برای قالب گیری و گذاشته بریج به پزشک مراجعه می کند. ممکن است در این بین، نیاز باشد تا برای بررسی ایمپلنت نزد پزشک بروید. همانطور که می بینید، این روند حداقل 3 یا 4 ماه کمتر از روش ایمپلنت معمولی طول می کشد. به همین علت افراد بیشتری از آن استقبال می کنند تا سریع تر دندان از دست رفته را جایگزین کنند. از طرفی نیازی به چند بار باز کردن لثه برای کشیدن جراحی کشیدن دندان و قرار دادن ایمپلنت نیست.

سریع ترین روش ایمپلنت فوری چیست؟

گاهی اوقات فرد می خواهد بداند سریع ترین روش ایمپلنت فوری چیست؟ همچنین چطور می تواند ایمپلنت را در زمان کمتری انجام داد. بهتر است بدانید در روش های جدیدتر، همزمان با گذاشتن ایمپلنت در لثه و فک، قالب گیری انجام شده و بریج برای آن آماده می شود. بدین صورت در عرض یک هفته و حتی کمتر، می توانید دندان از دست رفته را جایگزین کنید. البته باید این نکته را هم مد نظر قرار دهید که در این روش، نظر پزشک بسیار مهم است و ممکن است نتوانید از آن بهره ببرید.


فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟

حال که با ایمپلنت فوری و معمولی بیشتر آشنا شدید، بهتر است بدانید که فرق ایمپلنت فوری با معمولی چیست؟ در اصل ایمپلنت معمولی و فوری از نظر نتیجه تفاوتی با هم نخواهند داشت. ولی در برخی مواقع فرد می تواند این روند را کوتاه تر کرده و سریع تر کار دندان خود را انجام دهد. در این صورت پزشک از ایمپلنت فوری استفاده می کند. به خصوص در مواقعی که از نظر لثه و فک، سلامت لازم وجود داشته باشد و بتوان سریع تر کار را انجام داد، ایمپلنت فوری بیشتر توصیه می شود.

برای کسب اطلاع از اختلاف هزینه ایمپلنت فوری و معمولی می توانید از صفحه زیر دیدن فرمایید.


ایمپلنت فوری استفاده کنیم یا معمولی؟ کدام مناسب تر است؟

اگر این سؤال برایتان پیش می آید که کدام روش بهتر است و از نظر هزینه یا کیفیت فرق ایمپلنت فوری با معمولی چقدر است؟ بهتر است قبل از شروع فرایند جایگزینی دندان، سؤالات خود را از دندانپزشک بپرسید. پس از این که معاینات لازم، عکسبرداری و بررسی های پزشک بر روی دهان و دندان شما انجام گرفت، نتیجه نهایی را توسط پزشک دریافت می کنید که از کدام روش می توان استفاده کرد. در برخی مواقع که نیاز است تا روند طولانی تر شود تا فک برای ایمپلنت آماده گردد، بهتر است عجله نکنید تا نتیجه نهایی کاملاً استاندارد باشد. از این رو نمی توان گفت ایمپلنت فوری برای شما مناسب تر است یا باید از روش معمولی استفاده کنید. قطعاً اگر شرایط ایمپلنت فوری را داشته باشید، پزشک نیز ترجیح می دهد روند درمان را کوتاه تر کند.

منبع » ایمپلنت فوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار