سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 05 June 2018
سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم:
سیدجواد حسینی‌کیا
سیدجواد حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم در خصوص وضعیت صنعت خودروسازی کشور و اینکه در این راستا مجلس چه نقشی را در جهت بهبود این وضعیت می‌تواند ایفا کند، گفت: اگر بنا باشد که وضعیت خودروسازان ما بهتر از این شرایط شود لازم و ضروری است که آن‌ها به سمت صادرات‌محوری حرکت کنند. برای اینکه این روند در دستور کار خودروسازان ما قرار بگیرد نیاز است زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های آن مهیا شود. به طور مثال مجلس باید صادرات خودرو را از حیث قانون تسهیل و جهت‌دهی کند و این بزرگترین کاری است که نمایندگان مردم می‌توانند در جهت حمایت از خودروسازان انجام دهند. یعنی بانک‌ها را باید موظف کرد که نرخ ارزان قیمت را در اختیار خودروسازان قرار دهند. ارزش افزوده‌های متعدد در صنعت خودروسازی اثر زیادی بر قیمت‌ها گذاشته در حالی که باید این مبلغ یک بار و در انتها از مصرف‌کننده گرفته شود.
وی افزود: معتقدم خودروسازان باید به سمت الکترونیکی شدن کارها حرکت کنند تا نیروی انسانی مازاد به حداقل برسد و در نهایت شاهد کاهش محسوس قیمت خودرو باشیم. از طرفی در بازار، کیفیت حرف اول را می‌زند. خودروسازان ما هم باید بدانند که اگر می‌خواهند در بازار داخلی و خارجی با استقبال مشتریان روبرو شوند چاره‌ای جز نظارت دقیق بر تولید که در انتها با قیمت مناسب و کیفیت بالا همراه خواهد شد، ندارند. گاهی در تولید کالا زحمات زیادی صورت می‌گیرد اما به دلیل کم دقتی‌های کوچک در حین تولید با کاهش محسوس کیفیت منجر می‌شویم. نظارت بر تولید از لحظه شروع تا پایان کار است و هر لحظه که از این روال دور شویم حتماً کالا با افت روبرو می‌شود.
حسینی‌کیا ادامه داد: خودروهای ساخت تولید باید به قدری پیشرفت داشته باشند که بتوانند در بازارهای خارجی با دیگر خودروها رقابت کنند در غیراینصورت نه تنها بازار خارجی را از دست می‌دهند که حتی در داخل هم با استقبال مردم مواجه نخواهند شد. وقتی صنعت خودروی ما بیش از پیش رقابت‌پذیر شد یعنی ما در امر کیفیت موفق شدیم و معنی این تلاش و دستاورد این است که تصادفات جاده‌ای که به دلیل عدم کیفیت ساخت خودرو است پایین می‌آید، یعنی می‌توانیم از بابت این زحمات، ارز را به داخل کشور بیاوریم، یعنی می‌توانیم رضایت حداکثری در بین مردم ایجاد کنیم.
نماینده سنقر و کلیائی در پایان خاطرنشان کرد: ‌خوشبختانه شرکت ایران خودرو که یکی از شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی ما است توانسته در سال‌های اخیر به دستاوردهای قابل توجهی برسد. اکنون گروه صنعتی ایران خودرو در تولید، تنوع و مخصوصاً خدمات پس از فروش اقدامات شایسته‌ای را صورت داده است. در طول تمام این سال‌ها ایران خودرو افراد بسیاری را به کار گرفته و امروز خانواده‌های زیادی در کشور اشتغال خود را مدیون شرکت بزرگ ایران خودرو هستند، هرچند تصورم بر این است که اگر قرار باشد از ظرفیت تمام افراد شاغل در شرکت ایران خودرو استفاده شود باید طرح توسعه این گروه صنعتی به اجرا درآید زیرا برای کاهش هزینه باید از تمام ظرفیت نیروها استفاده شود در غیراینصورت این هزینه‌کرد خیلی توجیه نخواهد داشت. از آنجایی که بنده در کمیسیون صنایع و معادن حضور دارم، عملکرد شرکت ایران خودرو را قابل قبول می‌دانم و باید بگویم آن‌ها در این سال‌ها در موضوع صادرات‌محوری هم تلاش‌های خوبی را از خود به جای گذاشتند، هرچند نیاز است که این مسیر مثبت با شدت و حدت بیشتری دنبال شود.

شماره 56 دوهفته نامه آیت ماندگار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها