سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - 02 December 2019
فریده اولادقباد در گفت‌وگو با «آیت ماندگار»:
فریده اولادقباد

آیت ماندگار- فریده اولادقباد، نماینده تهران در گفت‌وگو با «آیت ماندگار» گفت: ایران کشوری با ظرفیت و پتانسیل‌های فراوان است، یعنی هم منابع خدادادی فراوان داریم و هم از منابع انسانی زیادی برخورداریم که همه این‌ها سرمایه‌های مادی و معنوی ما محسوب می‌شوند.

وی افزود: هرچند در این یک سال و نیم اخیر، تحریم‌های اقتصادی علیه ملت ایران کار را سخت کرد، اما همین سخت شدن شرایط، کشور را بیش از پیش به‌سمت خودکفایی سوق داد و امروز می‌بینیم که بسیاری از کالاهایی که مورد استفاده مردم قرار گرفته، ساخت داخل است.

رییس فراکسیون زنان مجلس تصریح کرد: اکنون، هم مسئولان و هم مردم موظفند که حمایت از کالای ایرانی را به‌طور ویژه در دستور کار خود قرار دهند، زیرا تحقق شعار «رونق تولید» نیازمند کمک همگان است.

اولادقباد اظهار داشت: وقتی تحرک برای رونق تولید به‌کار می‌افتد به مرور ضعف‌ و کم و کاستی‌ها خود را نشان می‌دهند و اتفاقاً رشد و بالندگی اقتصادی زمانی به منصه ظهور می‌رسد که با یک برنامه‌ریزی هدفمند موانع را از پیش‌رو برداریم.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: بنده به‌عنوان یکی از نمایندگان مردم در مجلس در بسیاری از مواقع که پای صحبت تولیدکنندگان می‌نشینم می‌بینم که این عزیزان چقدر از بوروکراسی اداری که در این چند دهه بر کشور تحمیل شده است، گله دارند. به‌نظر من، همه سازمان‌های تصمیم‌گیر نظام باید در جهت کم کردن بوروکراسی‌ها گام بردارند، زیرا در این شرایط است که هم «انگیزه» و هم «اشتغال‌زایی» به معنای واقعی رخ خواهد داد.

وی یادآور شد: چند ماهی است که دیگر مثل سابق نمی‌توانیم نفت بفروشیم و به سبب همین موضوع، درآمدهای کشور پایین آمده است. حال تنها راهی که امکان ارزآوری به کشور را مهیا می‌کند، حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان است. حمایت از تولید دو ویژگی دارد: 1- جلوگیری از واردات بی‌رویه 2- صادرات کالا و ارزآوری.

اولادقباد افزود: در این ماه‌ها حمایت‌های خوبی از بسیاری از تولیدکنندگان داخلی شده و به‌نظر می‌رسد همگان به این موضوع رسیدند که باید به سمت اقتصاد منهای نفت حرکت کنیم. البته نباید از نقش نظارت هم، چشم‌پوشی کرد؛ مخصوصاً نظارت در گمرک.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در پایان گفت: امروز به‌کارگیری از نخبگان و حمایت از ایده آنان در سیستم‌های اقتصادی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. در این مدتی که توفیق نمایندگی مردم را داشتم چندباری از برخی شرکت‌های دانش‌بنیان دیدن کردم و حقیقتاً دستاوردهای آن‌ها برای من شگفت‌آور بود.
اخبار مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
United Kingdom
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۳
0
0
تا زمانی که نشود نفت را فروخت خیلی نمی‌توان امیدوار بود که شرایط اقتصادی در کوتاه‌مدت روند بهتری را در پیش بگیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار
پربازدیدترین ها