- يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳2024 November 24

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - 26 February 2020
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اگر خودروسازان نتوانند بازار را کنترل کنند باید واردات خودرو آزاد شود/ شیفت سوم کاری خودروسازان تعطیل شده است

حسینی‌کیا گفت: باید یک زمانی را برای خودروسازان معین کرد که اگر نتواستند در آن بازه زمانی چاره‌اندیشی کنند و وضع موجود را نظم و نسق دهند، واردات خودرو آزاد و تعرفه‌ها تا میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

آیت ماندگار- مریم آیتی: از قرار معلوم افزایش قیمت خودرو خط پایانی ندارد و روز به روز شاهد قیمت‌هایی هستیم که به هیچ عنوان با واقعیت‌های موجود هم‌خوانی ندارد.

علیرغم تحقیق و تفحص در صنعت خودرو و همچنین گلایه‌های مردمی و حتی ورود دستگاه قضایی به این موضوع، همچنان افزایش قیمت خودرو ادامه دارد و حال می‌بینیم که خرید این کالای تقریباً اساسی برای مردم دست‌نیافتنی‌تر از گذشته شده است.

در همین خصوص، سیدجواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: حدود دو سالی است که التهاب در بازار خودرو به اوج خودش رسیده است و برای اینکه از ادامه این روند جلوگیری شود باید به چند نکته دقت و این موارد در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان قرار گیرد.

وی افزود: در ابتدا باید قانونی وضع کرد که هر فرد در هر سال فقط بتواند یک خودرو را معامله کند و اگر بنا داشته باشد بیش از یک خودرو را معامله کند باید مالیات آن که حتماً هم باید سنگین باشد را پرداخت کند. اگر این اتفاق بیفتد سریع دست دلالان و سودجویان که در این بازار آشفته تاثیرگذار بوده‌اند، کوتاه می‌شود و آنگاه خواهیم دید که معامله خودرو توسط مصرف‌کننده واقعی صورت خواهد گرفت.

حسینی‌کیا در ادامه عنوان کرد: باید یک زمانی را برای خودروسازان معین کرد که اگر نتواستند در آن بازه زمانی چاره‌اندیشی کنند و وضع موجود را نظم و نسق دهند، واردات خودرو آزاد و تعرفه‌ها تا میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کند.

نماینده سنقر و کلیایی تصریح کرد: از طرفی خودروسازان داخلی ما باید روی به افزایش تولید بیاورند، زیرا با اطلاعاتی که من دارم شیف سوم کاری آن‌ها تعطیل است. همچنین یکی دیگر از راهکار‌ها برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت خودرو این است که مدیران ارشد کشور برنامه‌ای را تبیین کنند که طی آن دو تریلیون و 200 هزار میلیارد تومان پولی که در دست مردم است به سمت تولید و اشتغال سوق پیدا کنند. زمانی که جهت‌دهی برای نقدینگی مردم وجود نداشته باشند برخی از این افراد پول خود را در بازارهای خودرو، سکه و ارز که کاذب هم هست، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

حسینی‌کیا با اشاره به نقش مردم برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو افزود: وقتی خودروسازان هجوم و عطش مردم را برای ثبت‌نام خودرو می‌بینند مسیر نادرست خود را با قدرت دنبال می‌کنند. از این‌رو از مردم می‌خواهم که فضایی را ایجاد کنند تا خودروسازان هر کاری که دلشان خواست را انجام ندهند. البته در این راه نقش رسانه‌ها برای بسترسازی فرهنگی بسیار حائز اهمیت است.

وی در پایان گفت: دستگاه‌های امنیتی و نظارتی کشور باید با قدرت به حوزه خودرو ورود پیدا کنند و نگذارند سوءاستفاده برخی در این بخش، زندگی مردم را تحت تاثیر قرار دهد.
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار