- جمعه ۲۳ شهريور ۱۴۰۳2024 September 13

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - 01 August 2024

رای به پزشکیان با پیام‌های مختلف

محمد آیتی / مدیرمسئول

پزشکیان در وزارت کشور

آیت ماندگار- کمتر کسی در ایران تصور می‌کرد یک روز مسعود پزشکیان به عنوان رییس‌جمهور منتخب ایران برگزیده شود، اما ۱۵ تیرماه، حدود ۱۶ میلیون و چهارصد هزار ایرانی، نام مسعود پزشکیان را در برگه رای خود نوشتند تا ضمن همراهی با او به نوعی پیام‌های دیگری هم داشته باشند.

یکی از عمده دلایلی که باعث شد مسعود پزشکیان، منتخب مردم ایران شود، پاکدستی، صداقت و سادگی او بود که نه در حرف، بلکه در عمل و طی دهه‌ها برای بسیاری از افراد جامعه اثبات شده بود. پزشکیان مردی است که می‌توانست سال‌ها در آرامش، همراه با جیب پرپول به زندگی خود ادامه دهد، اما این سبک زندگی را هرگز انتخاب نکرد، چون او موفقیت و رضایت خدای خود را در این موضوعات دنیوی نمی‌دید.

اظهارنظر‌های بدون رودربایسی و البته نافذ مسعود پزشکیان، به ایام تبلیغات برنمی‌گشت و کسانی که او را می‌شناسند، می‌دانند که وی هر جا حق را تشخیص دهد، وارد صحنه می‌شود، حتی اگر گفتن این نظرات، به ضررش تمام شود. از طرفی و در حالی که برخی مخالفان پزشکیان، او را به بی‌برنامگی متهم می‌کردند، او به حرف خود در زمان ثبت‌نام در وزارت کشور اصرار ورزید و مرتباً اعلام کرد که ما باید به برنامه هفتم توسعه کشور و اسناد بالادستی کشور که حاصل هزاران ساعت کارِ کارشناسی بوده است، پایبند باشیم. این احترام به فعالیت کارشناسان و نخبگان و پرهیز از دادن وعده‌های الکی و توخالی که آن هم در این زمانه، مشتریان خوبی دارد و البته رای‌آور هم است، حقیقتاً کاری تحسین‌برانگیز بود.

از سوی دیگر، حمله ناجوانمردانه و غیراخلاقی برخی نامزد‌های انتخابات ریاست‌جمهوری به مسعود پزشکیان و سعه صدر این پزشکِ سیاستمدار، به مرور بسیاری از مردم و مخصوصاً بخشی از آرای خاکستری را با او همراه کرد. با وجود ماه‌ها تبلیغات نمایشی و گسترده توسط برخی جریانات سیاسی مخالف مسعود پزشکیان که علاقه داشتند نشان دهند راه رفته شده در سال‌های اخیر، مثبت و روشن است، اکثریت رای‌دهندگان با رای خود، نشان دادند «تغییر» بهترین گزینه برای خروج از وضع موجود است.

نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار