- پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳2024 November 21

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۲۹ تير ۱۴۰۰ - 20 July 2021

محمدمهدی زاهدی: جبران خسارت به محصلین زمان‌بر است

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: امیدوارم شرایط در کشور عادی‌تر شود و با واکسیناسیون عمومی و همچنین برنامه‌ریزی که از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت، کلاس‌ها از اول مهر به‌صورت حضوری شکل بگیرد تا به‌تدریج و طی چند سال، افت تحصیلی که برای محصلین اتفاق افتاده است، جبران شود.

آیت ماندگار- مریم آیتی - حدود دو سال است که به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، آموزش دانش‌آموزان و دانشجویان به‌صورت مجازی دنبال می‌شود. همین رویکرد باعث شده تا سواد محصلین با افت محسوسی روبرو شود، مخصوصاً که سیستم آموزشی کشور تجربه اینچنینی را تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا نداشته است.

پرسش اصلی این است که اگر شرایط در کشور عادی و بستر رفتن محصلین به کلاس‌های درس مهیا شد، چطور می‌توان آسیب‌های آموزشی که در این دو سال به محصلین وارد شده است را جبران کرد؟

در همین رابطه، محمدمهدی زاهدی عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طبیعی بود وقتی آموزش از حالت حضوری به مجازی تبدیل شود، سطح سواد دانش‌آموزان و دانشجویان پایین خواهد آمد، آن هم زمانی که زیرساخت‌های آموزش مجازی آن‌طور که باید و شاید مهیا نباشد.

وی افزود: از این‌رو امیدوارم شرایط در کشور عادی‌تر شود و با واکسیناسیون عمومی و همچنین برنامه‌ریزی که از سوی دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا صورت خواهد گرفت، کلاس‌ها از اول مهر به‌صورت حضوری شکل بگیرد تا به‌تدریج و طی چند سال، افت تحصیلی که برای محصلین اتفاق افتاده است، جبران شود.

نماینده کرمان در مجلس یازدهم تصریح کرد: دو سال است که آموزش مجازی تا حدی سطح سواد محصلین را پایین آورده و نمی‌توان توقع داشت که به یک‌باره این خسارت جبران شود و حتماً جبران این کسری نیازمند دو، سال تلاش معلمان و دانش‌آموزان است.

زاهدی در پایان خاطرنشان کرد: جبران این کسری در دانشگاه با مدرسه متفاوت است، زیرا در سیستم دانشگاهی، دانشجو توان و امکان این را دارد که خودش مطالعه و بررسی‌اش را بیشتر کند تا به کمک اساتید، افت تحصیلی‌اش جبران شود، ولی این موضوع در سیستم مدرسه صدق نمی‌کند. بی‌تردید برای افزایش سطح سواد دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند همت و اراده بلند هستیم و حتماً سیستم آموزشی کشور باید از محصلین حمایت کند و به هیچ عنوان نباید از کنار این چالش به‌راحتی عبور کرد. همچنین از همه محصلین می‌خواهم تا برای جبران این کسری به فکر باشند، یعنی خودشان پی کار را بگیرند و از سیستم بخواهند آن‌ها را یاری کنند، چون اگر با پایه ضعیف به تحصیل ادامه دهند حتماً در مقاطع بالاتر به مشکل برمی‌خورند.
اخبار مرتبط
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار