- شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳2024 June 22

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - 17 February 2024

تبلیغات دروغین و اعتماد بیجا؛ چرا نباید هر چیزی را در فضای مجازی باور کنیم؟

چند روزی است که در میان خبرها، ماجرای کلاهبرداری یک کمپانی فروش موبایل که تبلیغاتش در شبکه‌های اجتماعی به وفور پخش شده و ادعا کرده بود که گوشی همراه محبوب ۴۰میلیونی را ۲۰میلیون تومان می‌فروشد، حسابی سر و صدا کرده است.
آیت ماندگار- بسیاری از خریداران هم با دیدن همین تبلیغات که در اکثر آنها برای جلب اعتماد مردم از چهره‌های مشهور و صاحب نام ورزشی و هنری نیز استفاده شده بود، فریب خورده و برای اینکه سود کنند ۲۰میلیون تومان ناقابل را تقدیم این کلاهبردار کرده و قرار بود ظرف یک‌ماه موبایل گران قیمت به دستشان برسد. نگفته پیداست که چه کلاه گشادی سر خریداران رفته و نه ‌تنها موبایلی نصیب شان نشده، بلکه پولی که پرداخت کرده‌اند هم از کف‌شان رفته است و حالا باید پرونده به‌دست، پله‌های کلانتری و مراجع قضایی را به امید استرداد پولشان بالا و پایین کنند.
ماجرای این کلاهبرداری البته یکی از هزاران ماجرایی است که در فضای مجازی به همین طریق اتفاق می‌افتد و جیب افراد زیادی به‌خاطر اعتماد بی جا به این گونه تبلیغات خالی می‌شود.

چه بخواهیم و چه نخواهیم، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام حالا عرصه فروش و عرضه محصولات مختلف شده و این یک واقعیت است که بپذیریم نباید به راحتی به تبلیغات در فضای مجازی اعتماد کنیم. با اینکه شرکت‌ها و کمپانی‌های معتبری هم در فضای مجازی و واقعی هستند که خوشنام بوده و واقعا به وعده‌هایشان عمل می‌کنند، اما آنچه به ‌نظر منطقی می‌رسد، این است که علاوه بر مسئولیت مراجع مسئول و پلیس فتا در نظارت بر محتوای فضاهای مجازی، خود مردم هم باید پیش از هرچیز با بالابردن آگاهی خود از قوانین خرید مراقب باشند تا فریب تبلیغات اینچنینی و حضور فلان چهره و شخصیت را نخورند تا طعمه کلاهبردارها نشوند.
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار