- يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳2024 June 23

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

ایران ۱۴۰۰، کمی تا قسمتی ابری!

مهدی آیتی / نماینده مجلس ششم
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 07 June 2024

مصطفی زمانی: عطرآلود جنس دیگری از دوست داشتن دارد

به نقل از روابط عمومی فیلم «عطر آلود»، مراسم افتتاحیه این فیلم سینمایی شب گذشته ۱۷ خردادماه با بزرگداشت یاد و خاطره زنده‌یاد حسام محمودی، با حضور مصطفی زمانی بازیگر، هادی مقدم‌دوست کارگردان و یوسف منصوری تهیه‌کننده و با استقبال مخاطبان در دو سانس در پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب شیراز برگزار شد.

مصطفی زمانی

آیت ماندگار- پیش از نمایش فیلم، مصطفی زمانی بازیگر «عطرآلود» ضمن خوشامدگویی به مخاطبان و گرامیداشت یاد حسام محمودی بازیگر فقید عرصه سینما در سخنانی اظهار کرد: هنوز باورم نمی‌شود که حسام را از دست دادیم و امروز در میان ما نیست. خیلی سخت است که برای زندگی تلاش کنیم تا موثر باشیم و بقیه ذی نفع باشند اما در نهایت مرگ همه چیز را بی‌معنی کند. خدا همکار عزیز ما را بیامرزد و روحش شاد.

وی ادامه داد: امیدوارم از دیدن فیلم «عطرآلود» لذت ببرید و یک ذره ریزبینی باعث شود تا با جنس دیگری از دوست داشتن و عشق خارج از کلام و فرم‌های معمول در سینما مواجه شوید. جنس دوست داشتن آدم‌ها در این اثر از جنس واقعیت و ملموس جامعه است. زندگی واقعا بسیار سخت‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که انسان‌ها بخواهند فکرش را بکنند و اگر زوج و همراه انتخاب می‌کنیم برای این است که ما را در لحظات سخت کمک کنند که تصمیمات به جا بگیریم و همراه هم باشیم. قرار نیست فردی فرد دیگری را خوشبخت کند قرار است همراه باشیم تا یک مقداری زندگی با آرامش بیشتری طی شود و ما از تجربیات خود و زیست‌مان به عنوان انسان لذت بهتری ببریم. 

بازیگر «عطرآلود» در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: من با این نیت بازی کردم و امیدوارم از پس آن برآمده باشم. همچنین در عین حال سعی کردم از زیاده‌گویی‌ها و ترحم‌هایی که معمولا این نقش‌ها می‌آورد و اگزجره می‌کند، دوری کنم و تلاش داشتم در این فیلم به عنوان آدم معمول جامعه با مشکلی که برایم به وجود می‌آید، برخورد کنم. ناگفته نماند که من با کارگردانان بسیاری خوبی کار کردم اما هادی مقدم‌دوست جزو معدود فیلمسازانی است که باید درباره‌شان بگویم که سینما را بلد است، بسیار راحت باهم کار کردیم و از همکاری با ایشان لذت بردم چراکه یاد گرفتم.
در ادامه هادی مقدم‌دوست کارگردان اثر در سخنانی اظهار کرد: اکران افتتاحیه «عطرآلود» را به زنده‌یاد حسام محمودی و خانواده ایشان تقدیم می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه سینمای ایران همیشه سعی دارد فیلم‌های متنوعی برای تماشاچیان خود بسازد، گفت: امیدوارم علاقه‌مندان به سینما نیز تماشاچی انواع فیلم‌ها باشند و از تماشای «عطرآلود» لذت ببرند. «عشق، هر لحظه عطر خودشو داره» شعار فیلم ماست. همه ما با عطرها و بوها رابطه داریم و اینگونه نیست که تنها از یک رایحه خوشمان بیاید و لذت ببریم. این حق ماست که انواع رایحه‌ها را دوست داشته باشیم.  

کارگردان «عطرآلود» خاطرنشان کرد: برای بنده این فیلم تذکر این نکته بود که در زندگی عطرها و رایحه‌های مختلفی وجود دارد که ما می‌توانیم از آن‌ها لذت ببریم و اینگونه است که زندگی برایمان دلپذیرتر می‌شود، یعنی علی‌رغم همه سختی‌ها، زیبایی‌هایش را پیدا می‌کنیم و متوجه می‌شویم که هر لحظه عطر خودش را دارد، می‌شود از هر لحظه لذت برد و همچنین بابت هر لحظه امیدوار بود. امیدوارم که شما هم همیشه امیدوار باشید. 

یوسف منصوری تهیه‌کننده فیلم نیز در پایان این مراسم عنوان کرد: خوشحالم که افتتاحیه این فیلم به یاد حسام محمودی عزیز رقم خورد. حسام بسیار شیرین بود و با رفاقت و معرفت پای کار ایستاد. فراموش نکنیم رفقای قدیمی خود را که در سینما با عشق کار می‌کردند و اخلاق حرف اول را می‌زد. امیدوارم این فیلم و نتیجه زحمات دوستان من مورد قبول شما باشد. از همه بازیگران و عوامل که دست به دست هم دادند و با رفاقت «عطرآلود» را کار کردند، تشکر می‌کنم.

این اثر که محصول سازمان سینمایی سوره است، از ۱۶ خرداد اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده و مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی، حسام محمودی، سودابه بیضایی و شهروز ابراهیمی بازیگران آن هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط
نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار