- يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳2024 September 08

دو هفته نامه آیت ماندگار

سرمقاله
یادداشت
اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

اتحاد شوم دلواپسان و براندازان!

علی شاملو / روزنامه‌نگار
به خودمان باختیم!

به خودمان باختیم!

محمد فتحی‌زاد / روزنامه‌نگار
«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

«آیت ماندگار» رسانه‌ای همراه با زمان

مهدی آیتی / نماینده ادوار مجلس
گزارش
فايده باوری چيست؟

فايده باوری چيست؟

گروه فرهنگ و اندیشه
چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

چرا رویای 92 بدل به کابوس 99 شد؟

امیرحسین امیرفیض / روزنامه‌نگار
همدستی ترامپ و کرونا!

همدستی ترامپ و کرونا!

جهانگیر مصلی / خبرنگار
کد خبر: ۷۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳ - 10 July 2024

مثبت شدن آزمایش اچ پی وی و روش درمان زیگیل تناسلی؟

زگیل تناسلی، بیماری‌ای غیرقابل درمان است که می‌تواند منجر به سرطان رحم و دهان، به‌ویژه در زنان شود. این زگیل‌ها با تبخال تناسلی و سایر عارضه‌ها متفاوت بوده و به‌راحتی قابل لمس و مشاهده هستند.

آیت ماندگار- آزمایش HPV یا تست زگیل تناسلی تنها روش مطمئن برای تشخیص این بیماری جنسی است. افزایش شمار مبتلایان به این بیماری عمدتاً به دلیل نبود آگاهی در مورد بهداشت روابط جنسی و تعدد این روابط است.

زگیل تناسلی، بیماری‌ای غیرقابل درمان است که می‌تواند منجر به سرطان رحم و دهان، به‌ویژه در زنان شود. این زگیل‌ها با تبخال تناسلی و سایر عارضه‌ها متفاوت بوده و به‌راحتی قابل لمس و مشاهده هستند.

ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی این بیماری ویروسی است. شیوع این بیماری به حدی بالاست که حتی از طریق تماس پوستی و محافظت‌نشده می‌تواند به سایر نقاط بدن منتقل شود.

زگیل‌های تناسلی معمولاً در اطراف مقعد، لابیای واژن، کشاله‌های ران، روی آلت تناسلی و بیضه‌ها ظاهر می‌شوند. این عارضه‌ها شبیه به زائده‌های گوشتی هستند که به صورت پراکنده یا توده‌ای در نواحی مختلف بدن دیده می‌شوند.

عدم آگاهی از ابتلا به زگیل تناسلی می‌تواند باعث انتقال این بیماری از طریق انواع رابطه نیز شود. اولین قدم برای تشخیص این بیماری، انجام آزمایش HPV است که جزء آزمایش‌های چکاپ بدن محسوب می‌شود.

در این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره آزمایش اچ پی وی را کسب کنید. نگران نباشید! ابتلا به زگیل تناسلی پایان راه نیست و با تشخیص به‌موقع می‌توان آن را کنترل و درمان کرد.

مثبت شدن آزمایش اچ پی وی و روش درمان زیگیل تناسلی؟

آزمایش اچ پی وی چیست؟

برای آشنایی با آزمایش اچ پی وی بهتر است ابتدا کمی با این بیماری آشنا شویم و اهمیت انجام این آزمایش را درک کنیم. بهتر است بدانید ویروس HPV (Human Papillomavirus) از ۳۰ تا ۴۰ گونه متفاوت دارد که هرکدام می‌توانند عوارض یا علائم گوناگونی داشته باشند.
این ویروس‌ها به دو گروه زیر تقسیم می‌شوند:

ویروس‌های HPV عامل زگیل

ویرس‌های HPV عامل سرطان

این ویروس‌ها به دو دسته کم‌خطر و پرخطر تقسیم‌بندی می‌شوند. برخی از انواع زگیل تناسلی می‌تواند پیش‌زمینه ابتلا به سرطان یا سایر بیمار‌ها شود.

لازم به ذکر است که این ویروس تقریبا مسئول تمامی موارد ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان است. در واقع میزان ابتلای زنان به این بیماری بسیار بیشتر از مردان است.

چرا آزمایش HPV اهمیت دارد؟

زگیل‌های تناسلی کم‌خطر می‌توانند منجر به موارد زیر شوند:

- ایجاد زگیل در اطراف مقعد، ناحیه تناسلی، و دهان
- عفونت در بدن
- بروز زگیل در سایر نقاط بدن مانند دست‌ها و پا‌ها

این زگیل‌ها معمولاً باعث سرطان نمی‌شوند، اما در صورت بی‌توجهی ممکن است به نوع پرخطر تبدیل شده و عوارض جدی‌تری به همراه داشته باشند. زگیل‌های تناسلی کم‌خطر ممکن است خودبه‌خود محو شوند یا پزشک با یک عمل سرپایی آنها را بسوزاند.

اما زگیل‌های پرخطر می‌توانند منجر به موارد زیر شوند:

- عفونت شدید
- سرطان دهان
- سرطان دهانه رحم
- سایر بیماری‌های جنسی
- مشکلات زناشویی و بدشکلی واژن و آلت تناسلی

انواع آزمایش اچ پی وی

تست استووایت

برای نمایان‌تر شدن زگیل تناسلی و تشخیص درست آن پوست به صورت موضعی به محلول اسیدی آغشته می‌شود که همراه با سوزش است.

تست پاپ اسمیر 

این تست برای زگیل‌های عمقی‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد در این تست پزشک با استفاده از نمونه سلولی از واژن به عفونت اچ‌پی‌وی پی می‌برد.

تست DNA

این تست برای درمان‌های آتی تنظیم می‌شود و پزشک از طریق این آزمایش نوع و سویه ویروس اچ‌پی‌وی را تشخیص می‌دهد تا درمان دارویی مناسب را تجویز کند. 

تست HPV 

این نوع تست برای عفونت‌های مربوط به سرطان دهانه رحم در بانوان است که با نمونه‌برداری از واژن، عفونت مورد نظر بررسی و آزمایش می‌شود تا اینکه سرطان‌زا است یا نه شناسایی شود. این تست با ویروس شناسی و بررسی ترشحات خروجی آقایان نیز برای تشخیص زگیل تناسلی در آقایان استفاده می‌شود.

مثبت شدن آزمایش اچ پی وی و روش درمان زیگیل تناسلی؟

درمان بعد از آزمایش اچ پی وی

درمان زگیل تناسلی با استفاده از دارو‌ها، کمترین عوارض را به‌دنبال دارد. در میان دارو‌های مختلفی که برای این بیماری شایع تجویز می‌شود، مرکز درمان اچ پی وی ایران اقدام به تولید دارو‌هایی کرده است که می‌توانند ۹۸ ٪ از انواع سویه‌های ویروس اچ پی وی را از بین ببرند. این دارو‌ها برای افراد مبتلا یا افرادی که مشکوک به ابتلا هستند، کاملاً مناسبند. 

جالب است بدانید که علاوه بر درمان، این دارو‌ها باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی شده و بدن را دربرابر بیماری‌های ویروسی دیگر مانند آنفولانزا و سرماخوردگی حفظ می‌کنند. پکیج درمانی مرکز اچ پی وی ایران، شامل مجموعه محصولاتی است که پس از ویزیت پزشک متخصص برای شما ارسال می‌شود. این پکیج می‌تواند راهی موثر برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تری مانند سرطان پروستات در مردان و سرطان دهانه رحم در خانم‌ها شود.

برای دریافت مشاوره رایگان با شماره ۰۹۹۶۴۶۰۳۶۷۶ در تماس باشید یا به وبسایت ایران اچ پی وی به نشانی زیر مراجعه فرمایید.

مثبت شدن آزمایش اچ پی وی و روش درمان زیگیل تناسلی؟

پکیج درمانی اچ پی وی ایران مناسب کدام دسته از افراد است

بیایید به این مسئله بپردازیم که دقیقاً این بسته برای کدام گروه افراد مناسب است:

افرادی که می‌خواهند از ابتلا به ویروس اچ‌آی‌وی پیشگیری کنند: این افراد می‌توانند با تهیه بسته‌های معتبر از مراکز معتبر مراقبت‌های بهداشتی و دارویی، از مرکز ایرانی کنترل و پیشگیری از اچ‌آی‌وی موضعی تهیه کنند و پس از استفاده صحیح و به موجب دستورالعمل، به طور کلی از این بیماری در امان باشند.

افرادی که شک دارند که ممکن است از طریق روابط جنسی به این بیماری مبتلا شده‌اند: برای این دسته افراد، مرکز ایرانی کنترل و پیشگیری از اچ‌آی‌وی بسته‌های درمانی را در نظر گرفته است که با رعایت تمامی نکات و استفاده از دارو‌های مناسب، به موجب دستورالعمل از این بیماری در امان خواهند بود و در صورت ابتلا، درمان خواهند شد. این بسته همچنین می‌تواند اطمینان بخشی برای این افراد باشد که به هیچ عنوان این بیماری به دیگران منتقل نخواهد شد.

افرادی که به این بیماری مبتلا شده‌اند و به دنبال درمان کامل می‌باشند: مرکز درمانی ایرانی کنترل و پیشگیری از اچ‌آی‌وی یک بسته درمانی مناسب برای افرادی که به این ویروس مبتلا شده‌اند فراهم کرده است و افراد با استفاده از این بسته، تحت درمان قرار می‌گیرند.

سخن آخر

بعد از مطالعه این مقاله، تمامی افرادی که به دنبال درمان ویروس اچ پی وی هستند، متوجه خواهند شد که راه‌های درمان معتبر و قابل اعتمادی جز پکیج‌ها و واکسن‌های درمانی ارائه شده توسط مرکز ایران اچ پی وی وجود ندارد. بهترین راه درمان بیماری اچ‌آی‌وی در دستان این مرکز درمانی بزرگ است. پکیج‌ها و واکسن‌های این مرکز، با داشتن اعتبار و مجوز رسمی، به طور کامل بیماری را از بین می‌برند و از ابتلای دوباره افراد به این بیماری جلوگیری می‌کنند. بنابراین، برای شروع درمان یا پیشگیری، می‌توانید با تماس به شماره ۰۹۹۶۴۶۰۳۶۷۶ و یا مراجعه به وبسایت ایرانی کنترل و پیشگیری از اچ پی وی اقدام نمایید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

نظرشما
شعرخوانی
کارتون
بدون شرح!

بدون شرح!

معمر اولچای
آخرین اخبار